Vozidlo bude před odjezdem od nás zkontrolováno, budou doplněny veškeré kapaliny, zkontrolovaný tlak v pneumatikách, ev. přezuto na letní nebo zimní pneu. Není také vhodné podcenit přípravu řidiče či posádky (a to jak psychickou, tak fyzickou). Vždy usedejte za volant odpočatí a na cestu se vydávejte, nejlépe ráno – tak, abyste co největší část úseku projeli za světla. Před jízdou je také nutné si uvědomit, že je zcela nepřípustné řešit během jízdy konflikty, či se dokonce fyzicky napadat. Pokud Vám bývá při jízdě špatně, nezapomeňte si vzít ještě před cestou léky a hodně jezte. U většiny osob se klasická cestovní nevolnost projeví méně výrazně při plném žaludku.
Myslete na to, že řídíte poměrně velké auto o délce 7m, při obsazení 4 kol na venkovním nosiči až 8 m, šířce 2,3m, výšce 3,1m a hmotnosti do 3500kg. Při jízdě myslete na výšku auta a soustřeďte se na možné překážky ve výšce kolem 3m nad zemí. Pozor tedy zejména na římsy budov, vývěsní štíty, balkony, okapy, pergoly, altány, větve stromů, konstrukce a světlost mostů apod.
Pozor při couvání, otáčení, vyjíždění z řady vozů, zajíždění do kempů atd. Délka přesahuje 2m za zadní nápravu, tudíž zadní část auta při zatáčení vybočuje – je třeba si důsledně
najíždět do zatáček a udržovat bezpečný odstup od veškerých překážek. Zvláštní pozornost je třeba věnovat při najíždění a vyjíždění z trajektů. Pracovníci lodi se snaží najet na palubu s co nejvíce vozidly a dochází zde často k poškozením. Při parkování a vjezdu do zúžených míst využijte vždy další osoby posádky a jejich navádění.
Bezpodmínečně dodržujte bezpečnou vzdálenost, kinetická energie 3,5t vozu není srovnatelná s osobním vozem – auto prostě nezastaví na stejnou vzdálenost, na jakou jste zvyklí. Při jízdě si stanovujte rychlost o 20–30 km/h nižší než by tomu bylo u osobního auta, zejména v zatáčkách, na kruhových objezdech či na silnicích nižší třídy. Při vyjíždění do volné krajiny pozor na boční vítr, to platí i při předjíždění kamionů, autobusů apod. Na dálnici doporučujeme cestovní rychlost kolem 110km/h. Při optimálním využití všech rychlostních stupňů, dobrých povětrnostních podmínkách a rovinatém terénu se spotřeba dostane pod 10 l/100km. Obytné auto má 6 rychlostních stupňů, využijte je tak, jak se má. Šestý převodový stupeň používejte pro ekonomickou jízdu na dálnicích a silnicích I.třídy. Motor automobilu nepřetáčejte. Automobil má tempomat. Doporučujeme používat, ale je třeba si uvědomit, že po několika stovkách kilometrů s tempomatem se jízda stane monotonní a řidič může být více unaven. Prosíme o šetrné předjíždění nebo vyhýbání se terénním nerovnostem na vozovce a přístupových cestách.Za jízdy nemohou být otevřena žádná okna v nástavbě, kontrolujte to, prosím, jinak hrozí poškození.
Prosíme o šetrné zacházení s nábytkem a výbavou. Pokud Vám něco nejde otevřít, zatáhnout nebo zapnout, nepoužívejte sílu, vše je vyrobeno pro jednoduché ovládání. Pokud Vám něco nejde, je možno nahlídnout do připraveného českého manuálu, který naleznete ve voze. Pokud si stále nevíte rady, raději zavolejte na čísla uvedená v kontaktech. V nástavbách se pohybujte bez obuvi. Ve vozidle a nástavbě je zákaz kouření a domácí mazlíčci. Pokud si z dovolené vezete jako suvenýr ryby (Norsko a severské země), prosím použijte vlastní přenosný chladící box, jelikož většinou zateče nějaká krev do výparníku lednice a ta pak značně zapáchá. Není v našich silách lednici po každém takovém zákazníkovi rozebírat a čistit. Nejlépe ještě boxy zabalte do igelitových folií a při převozu nechejte v garáži.
Při opuštění vozidla nezapomeňte zavřít veškerá okna, dveře, zasuňte markýzu, vypněte čerpadlo. V případě, že nebudete používat nezávislé topení je nejvhodnější vypnou hlavní tlačítko na panelu. Nezapomeňte ve voze klíče od vozu a od nástavby. Obytná vozidla jsou také bohužel poměrně často terčem zlodějů. Proto nenechávejte ani na malou chvíli na sedadlech, za oknem, na stole ani jinde na viditelném místě žádné cennosti, foťáky, kamery, pasy, počítače apod. Bohužel na městských či plážových parkovištích především na italském či španělském pobřeží působí obrovské množství zlodějů, kteří Vás po zaparkování sledují a do auta se dostanou hrubou silou – vylomením zámku nebo okna. Na pláži parkujte vždy tak, abyste na vozidlo viděli. Choďte ho pravidelně kontrolovat.Cenné věci si proto raději berte s sebou nebo uschovejte ve voze na nepředvídatelných místech. Pozor také na parkoviště u nákupních center v tuzemsku i zahraničí. Obvykle stačí pár minut a obytná auta jsou opět v zájmu zlodějů, kteří Vám znepříjemní dovolenou. Doporučujeme, aby alespoň jeden z posádky VŽDY zůstal při nákupech ve vozidle. Podle možností parkujte pokaždé vozidlo na co možná nejfrekventovanějším místě, NIKDY však na zastrčeném, či odlehlém. Věřte, že poplatek za parkovné je někdy levnější, než ztráta cenností, dokladů nebo poškození vozidla a zkažená dovolená. Havarijní pojistka se vztahuje i na zavazadla a přepravovaný náklad, ale je nutné vždy volat policii.
Bez ohledu na typ a kvalitu silnice či počasí je nezbytné pravidelně zastavovat nejlépe každé dvě hodiny. Dodržování této rady je vhodné i v případě, že řidič necítí únavu. Dlouhá doba strávená bez pohybu za volantem totiž může způsobit i jiné zdravotní problémy – křeče v nohou či rukou, bolest za krkem, či napuchlé oči. Odpočiňte si, protáhněte se, třeba si udělejte deset kliků a zase jeďte. Stačí 15 minut na protažení.
Pokud se vydáte na delší zahraniční cestu, takřka jistě absolvujete většinu trasy po dálnicích. Kilometry ujeté na dálnici ubíhají podstatně rychleji než na okresních silnicích, mnohem méně pak trpí také vozidlo. V západní Evropě krom toho neexistuje země, kde by byly horší dálnice než u nás a ani na východě není situace příliš špatná a silnice jsou ve stavu, který obvykle odpovídá českým standardům. Ačkoliv většina řidičů s vozidly vybavenými tempomatem jej při jízdě po dálnici téměř vždy používá, je nutné si uvědomit, že se tak jízda stává velmi monotónní. Jediné, co celé hodiny děláme, je držení volantu. Zkuste na tempomat zapomenout a místo toho pravidelně měňte rychlost.
Kromě výjimky, kterou představuje Německo, jsou v celé Evropě dálnice zpoplatněné. V asi polovině případů se jedná o dálniční známky, které známe z naší země, jinde se platí za projetí určitého úseku předem daná částka a výběr peněz probíhá prostřednictvím mýtných bran. Typicky českou vlastností je pak snažit se placení vyhnout. To však kromě několika málo případů (viz Slovinsko při cestě do Chorvatska) určitě nedoporučujeme. Přestože je téměř vždy možné trasu ujet po silnicích 1. třídy či okresních silnicích, nedělejte to. Projetí vám zabere dvojnásobek času, sil a navíc se vystavujete riziku, že se ztratíte. Většina dálnic v Evropě je dobře značená a pokud máte navigaci a znáte alespoň několik velkých měst podél cesty, je skutečně umění špatně sjet či se ztratit. To bohužel o okresních cestách neplatí. Velice často jsou navíc dálnice zpoplatněny nikoliv na kilometry, ale po úsecích. V praxi to znamená, že zatímco někde zaplatíte za jeden kilometr např. 20 haléřů, jinde to může být až desetinásobek. Poměrně často se navíc poplatky určují podle toho, jak složité je se dálnici vyhnout. Pokud se podél dálnice nachází starší, avšak bezproblémová cesta, jsou dálniční poplatky nižší. Pokud v podstatě není možnost se dálnici vyhnout a případný takový pokus by měl za následek desítky a desítky kilometrů prudkých zatáček, klesání a stoupání, jsou poplatky vyšší. Naše vozy jsou vybaveny českými dálničními známkami.
– URČITĚ je nezbytně nutné si přečíst všeobecné smluvní podmínky pronájmu, předjdete tak nedorozuměním, problémům a zbytečným poplatkům při vrácení obytného vozu, karavanu.